Lezárt projektek
Szabályozott elektronikus ügyintézési szolgáltatások (SZEÜSZ) továbbfejlesztése, bővítése, bevezetése KÖFOP-1.0.0-VEKOP-15-2016-00027
Kedvezményezett neve, a projektkonzorcium vezetője:
NISZ Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zártkörűen Működő Részvénytársaság
A konzorciumban résztvevő további kedvezményezettek, partnerek:
Kormányzati Informatikai Fejlesztési Ügynökség
IdomSoft Informatikai Zártkörűen Működő Részvénytársaság
Kopint-Datorg Informatikai és Vagyonkezelő Korlátolt felelősségű társaság
A projekt célja:
A projekt a magyar közigazgatás számára az elektronikus ügyintézés hatékony kiépítéséhez új megközelítésű szolgáltatásokat vezet be, fejleszt tovább és népszerűsít. Olyan infrastrukturális megoldásokat alakít ki, amelyek nélkül korszerű elektronikus ügyintézés nem alakítható ki (pl.: rendelkezési nyilvántartás), és olyan újszerű megközelítéseket valósít meg, amely növeli a hatósági ügyintézések hatékonyságát, átláthatóságát, biztonsági szintjét. Kiemelt feladat, hogy a már kialakított és kialakításra kerülő infrastrukturális megoldások a konkrét ágazati szolgáltatásokba beépülve jelenjenek meg, és az ágazati megoldások tömegesen alkalmazzák a szabályozott elektronikus ügyintézési szolgáltatásokat (SZEÜSZ-öket).
A Kopint-Datorg Kft. feladatai a projekt során:
A SZEÜSZ-öket igénybevevő szervezetek számossága a jogszabályi kötelezettségek miatt több ezres nagyságrendet jelent, és így elengedhetetlenné vált a SZEÜSZ-ökhöz történő csatlakozási folyamatok optimalizálása. A Kopint-Datorg Kft. feladata a SZEÜSZ csatlakozásokat támogató alkalmazás fejlesztése az alábbi funkcionalitás megvalósításával:
- egykapus, publikus elektronikus (webes) csatlakozási pont biztosítása a csatlakozó szervezetek (ügyfelek) részére,
- belső munkafolyamatok támogatása, beleértve a csatlakozás megvalósításában résztvevő szervezeti egységek közötti folyamatokat is,
- minél szélesebb körű automatizálás a csatlakozásban érintett szakrendszerek és nyilvántartások (SZEÜSZ rendszerek) közötti kapcsolat kialakításával,
- csatlakozó szervezetek és belső felhasználók, vezetők felé státuszinformációk, riportok biztosítása.
A projekt státusza:
A VII. mérföldkőben, azaz 2021.06.30-án elkészültek az alábbi eredménytermékek:
– Fizikai rendszerterv
– Felhasználói kézikönyv (frontend és admin felület)
– Tesztforgatókönyv
– Tesztjegyzőkönyv
– Telepítési és üzemeltetési kézikönyv
– Rendszerbiztonsági terv és OVI űrlap – (NISZ által meghatározott sablonban)
– Üzletmenet folytonossági terv (BCP) – (NISZ által meghatározott sablonban)
– Katasztrófa elhárítási terv (DRP) – (NISZ által meghatározott sablonban)
– Alkalmazás (Forráskód)
A projekt megvalósításának befejezése: 2021. 12. 31.
Szerződött támogatás összege: 1 195 769 045 Ft
Támogatás mértéke: 100 %
Kapcsolódó dokumentumok:
Az önkormányzati ASP rendszer továbbfejlesztése és országos kiterjesztése (ASP2.0) - KÖFOP-1.0.0-VEKOP-15-2016-00008
Kedvezményezett neve, a projektkonzorcium vezetője:
Kormányzati Informatikai Fejlesztési Ügynökség
A konzorciumban résztvevő további kedvezményezettek, partnerek:
Belügyminisztérium
Magyar Államkincstár
KINCSINFO Kincstári Informatikai Nonprofit Korlátolt Felelősségű Társaság
NISZ Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zártkörűen Működő Részvénytársaság
IdomSoft Informatikai Zártkörűen Működő Részvénytársaság
Kopint-Datorg Informatikai és Vagyonkezelő Kft.
A projekt célja:
- az önkormányzati ASP szolgáltatásrendszer országos kiterjesztése,
- kiegészítve a szolgáltatások továbbfejlesztésével és
- egy adattárház megvalósításával, illetve
- az üzemeltetési, támogatási feladatokat ellátó ASP Központ bővítésével, továbbfejlesztésével.
A Kopint-Datorg Kft. feladatai a projekt során:
Az iFORM alapú Önkormányzati ASP űrlapkezelő rendszer továbbfejlesztése, tesztelése, adatmigráció és bevezetés-támogatás.
Az Önkormányzati ASP űrlapkezelő rendszer része egyfelől az e-önkormányzati portál (http://e-onkormanyzat.gov.hu/) alatt elérhető űrlapkitöltő alkalmazás, amely az ügyfelek számára biztosít elektronikus ügyindítási lehetőségeket strukturált iFORM űrlapok segítségével. Az űrlapokat közhiteles és szakrendszeri nyilvántartásokból történő előtöltésekkel (űrlap-megszemélyesítéssel), ellenőrzésekkel, Elektronikus Fizetési és Elszámolási Rendszer (EFER) fizetéssel, és azonosításra visszavezetett dokumentumhitelesítéssel (AVDH) Biztonságos Kézbesítési Szolgáltatás (BKSZ) igénybevétele mellett lehet a kiválasztott önkormányzat(ok) részére elküldeni.
Az Önkormányzati ASP űrlapkezelő rendszer része továbbá az űrlapmenedzsment alkalmazás, amely az ASP központi űrlapok publikálása és menedzselése mellett az önkormányzati űrlapok publikálását és paraméterezéseit támogatja.
Az űrlapsablonok az iFORM űrlapszerkesztő vastagkliens alkalmazással készíthetők el.
A projekt megvalósításának kezdete: 2015.07.01.
A projekt fizikai megvalósításának határideje: 2022. szeptember 30.
Szerződött támogatás összege: 18 429 046 011 Ft
Támogatás mértéke: 100 %
Kapcsolódó dokumentumok:
Az önkormányzati ASP rendszer továbbfejlesztése és országos kiterjesztése
Kormányzati elektronikus aláíró és aláírás-ellenőrző szolgáltatások fejlesztése
A projekt célja:
A kormányzati elektronikus dokumentumhitelesítés körébe tartozó szolgáltatásokat megvalósító, illetve asztali számítógépeken használható szoftverek fejlesztése. A szoftverek feladata elektronikus aláírások és bélyegzők kliens- és szerveroldali előállítása különféle szabványos formátumban, valamint meglévő aláírások és bélyegzők érvényességének technikai ellenőrzése, az ellenőrzés eredményéről hiteles igazolás kiállítása.
A Kopint-Datorg Kft. feladatai a projekt során:
Az európai uniós finanszírozásból fejlesztett, nyílt forráskódú SD-DSS alkalmazásra épülő, JAVA alapú szoftverek fejlesztése:
- Kormányzati Elektronikus Aláírás-Ellenőrző Szolgáltatás (KEAESZ),
- Kormányzati Elektronikus Aláíró és Aláírás-Ellenőrző Szoftver (KEAASZ),
- KEAASZ-ra épülő, az állami tisztviselőkre vonatkozó elektronikus dokumentumba foglalt munkáltatói intézkedések elektronikus aláírására alkalmas eKÁT alkalmazás,
- Kormányzati Elektronikus Aláíró és Aláírás-Ellenőrző webszolgáltatás szakrendszeri beépítésre alkalmas központi szolgáltatásként (KEASZ-KEAESZ WS).
SIGL3 Európai Unió Ipari Termékek Engedélyező Rendszere
A projekt célja:
Az Európai Unió Kereskedelmi Főigazgatósága az ipari termékek import engedélyezésének elektronikus menedzselésére alkalmas rendszerét (SIGL2) SIGL3 néven új platformon továbbfejlesztette. A tagállamok WEB-es felületen illetve interfészen keresztül kapcsolódnak a rendszerhez. A BFKH a Kopint-Datorg Kft. által fejlesztett interfészen keresztül kommunikált a SIGL2 rendszerhez. A projekt keretében került sor a SIGL3 interfész fejlesztésére.
A Kopint-Datorg Kft. feladatai a projekt során:
SIGL3 interfész fejlesztése. A Kopint-Datorg Kft. által a Budapest Fővárosi Kormányhivatala (BFKH) részére fejlesztett Integrált Külkereskedelmi Engedélyezési Rendszere (IKER) IPAR moduljának továbbfejlesztése a SIGL3 rendszer által támasztott követelmények alapján, valamint a kapcsolódó tesztelések lebonyolítása, dokumentációkészítés.
Egyablakos rendszer kibővítése cégkapun keresztüli kommunikáció lehetőségének biztosításával
A projekt célja:
A cégkapun keresztül történő kommunikáció megvalósítása az elektronikus ügyintézés folyamatában.
A Kopint-Datorg Kft. feladatai a projekt során:
Az általunk fejlesztett E-ügyintézési Rendszer érintett moduljainak átírása. Az IKER szakrendszerben a szükséges fejlesztések elvégzése. A felhasználói tesztelés koordinálása, éles tesztelés lebonyolítása. Dokumentációkészítés, frissítés.