Folyamatban lévő EU-s projektek
Közigazgatási szakrendszerek egységes eléréséhez és interoperabilitásához központi alkalmazás szintű szolgáltatások biztosítása / elektronikus űrlapkitöltés-támogatás szolgáltatás (KAK SW) - KÖFOP-1.0.0-VEKOP-15-2016-00025
Kedvezményezett neve, a projektkonzorcium vezetője:
NISZ Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zártkörűen Működő Részvénytársaság
A konzorciumban résztvevő további kedvezményezettek, partnerek:
Kormányzati Informatikai Fejlesztési Ügynökség
IdomSoft Informatikai Zártkörűen Működő Részvénytársaság
Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem
Kopint-Datorg Informatikai és Vagyonkezelő Kft.
A projekt célja:
- az állampolgárok mentesítése a felesleges és személyes jelenlétet igénylő ügyintézéstől,
- az ügyintézési idő rövidítése,
- az ügyintézés menetének elektronikusan nyomon követhetővé tétele,
- a közigazgatás szereplői között naprakész adatokkal működő adatcsere biztosítása.
A fejlesztések eredményeként az állampolgárok személyre szabható, ügyfélbarát ügyintézési felületen keresztül vehetik igénybe az e-közigazgatási szolgáltatásokat. A projektben összekapcsolásra kerülnek a nagy állami nyilvántartásokat és szakrendszerek is, amelyek automatikus adat- és információátadásra lesznek képesek, így a naprakész adatoknak köszönhetően felgyorsul az ügyintézés.
A Kopint-Datorg Kft. feladatai a projekt során:
A Kopint-Datorg Kft. saját fejlesztésű iFORM űrlaptechnológiáján alapuló intelligens elektronikus űrlapszolgáltatások kialakítása (e-Papír KEÜSZ, Cégkapu regisztrációs alkalmazások, eHR-iFORM alkalmazás, SZÜF-ön integrált iFORM alapú elektronikus űrlapkitöltés, InNOVA-iFORM), valamint az elektronikus űrlapszolgáltatás központi megoldásként, elektronikus ügyintézési szolgáltatásként történő biztosítása (elektronikus űrlapkitöltés-támogatási szolgáltatás – e-Űrlap KEÜSZ).
e-Papír KEÜSZ
Az általános célú elektronikus kéreleműrlap szolgáltatás, mint központi elektronikus ügyintézési szolgáltatás (e-Papír KEÜSZ) tervezése, fejlesztése, tesztelése, az éles üzembe állítás támogatása, valamint az éles üzemi tapasztalatok alapján felmerült igények szerinti továbbfejlesztése, üzemeltetés támogatása. Az e-Papír KEÜSZ célja, hogy azokban az eljárásokban vagy egyszerű ügyekben is legyen lehetősége az ügyfélnek (természetes személynek és gazdálkodó szervezetnek egyaránt) beadványát elektronikus úton továbbítani az elektronikus ügyintézést biztosító szerv felé, amelyeket gyakoriságuk vagy egyéb ok miatt nem indokolt strukturált űrlappal, szakrendszeri ügyintézéssel támogatni.
Cégkapu regisztrációs alkalmazások
A cégkapu használatra kötelezett szervezetek számára a cégkapu automatikus, online vagy ügyintézői jóváhagyáshoz kötött, e-űrlapos regisztrációját biztosító alkalmazások tervezése, fejlesztése, tesztelése, az éles üzembe állítás támogatása, valamint az éles üzemi tapasztalatok alapján felmerült igények szerinti továbbfejlesztése, üzemeltetés támogatása.
eHR-iFORM alkalmazás
Az eHR-iFORM alkalmazás tervezése, fejlesztése, tesztelése, az éles üzembe állítás támogatása, valamint az éles üzemi tapasztalatok alapján felmerült igények szerinti továbbfejlesztése, üzemeltetés támogatása. Az eHR-iFORM alkalmazás biztosítja, hogy az állami tisztviselők a tárhelyükre megkapott munkáltatói intézkedésekre válaszaikat (jóváhagyás/véleményezés) elektronikus úton és hiteles elektronikus űrlap alapú dokumentumban tudják megküldeni.
SZÜF-ön integrált iFORM alapú elektronikus űrlapkitöltés (SZÜF-iFORM)
A Személyre szabott Ügyintézési Felületen (SZÜF-ön) integrált iFORM alapú elektronikus űrlapkitöltés tervezése, fejlesztése, tesztelése, az éles üzembe állítás támogatása, valamint az éles üzemi tapasztalatok alapján felmerült igények szerinti továbbfejlesztése, üzemeltetés támogatása, továbbá iFORM alapú űrlapok szerkesztése, az űrlapszerkesztés oktatása és szakértői támogatása. A SZÜF szolgáltatásai között integrálásra került iFORM űrlaptechnológia azt a célt szolgálja, hogy az elektronikus ügyintézést biztosító szervezetek gyorsan előállítható, korszerű, online űrlapok használatával strukturált adatokat is képesek legyenek fogadni a SZÜF felhasználói körétől (természetes személyektől és gazdálkodó szervezetektől).
InNOVA iFORM
Az iFORM űrlaptechnológia (a vékonykliens űrlapkitöltő és a vastagkliens űrlaptervező szoftverkomponensek) alkalmassá tétele az ORFK InNOVA rendőrségi ügyintézési portálba történő integrációjára.
Elektronikus űrlapkitöltés-támogatási szolgáltatás (e-Űrlap KEÜSZ)
Az elektronikus űrlapkitöltés-támogatási szolgáltatás, mint központi elektronikus ügyintézési szolgáltatás (e-Űrlap KEÜSZ) tervezése, fejlesztése, tesztelése, az éles üzembe állítás támogatása. Az e-Űrlap KEÜSZ az iFORM űrlaptechnológián alapuló, annak funkcionalitását, felhasználási lehetőségeit legszélesebb körűen biztosító központi elektronikus ügyintézési szolgáltatás. Az e-Űrlap KEÜSZ biztosítja az elektronikus ügyintézést biztosító szerv által meghatározott adattartalmú elektronikus űrlapok létrehozását, azok ügyfél (természetes személyek és gazdálkodó szervezetek) általi kitöltését és benyújtását úgy, hogy a szolgáltatás az igénybevevő szerv szakrendszerébe integráltan használható, valamint széleskörű webszolgáltatás hívási támogatást felhasználva munkafolyamat vezérlő által irányított adatfeldolgozási logikákkal lehetővé teszi a tetszőleges adatkörrel történő űrlap-megszemélyesítést.
A projekt megvalósításának kezdete: 2016. január 4.
A projekt megvalósításának befejezése: 2023.09.30.
Szerződött támogatás összege: 11 993 739 956 Ft
Támogatás mértéke: 100 %
Kapcsolódó dokumentumok:
Automatikus Közigazgatási Döntéshozatali (AKD) rendszer SZEÜSZ kialakítása - KÖFOP-2.2.7-VEKOP-20-2020-00001
Kedvezményezett neve, a projektkonzorcium vezetője:
Belügyminisztérium
A konzorciumban résztvevő további kedvezményezettek, partnerek:
NISZ Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zártkörűen Működő Részvénytársaság
Kopint-Datorg Informatikai és Vagyonkezelő Korlátolt felelősségű társaság
IdomSoft Informatikai Zártkörűen Működő Részvénytársaság
Magyar Államkincstár
KINCSINFO Nonprofit Kft.
A projekt célja:
Az automatikus döntéshozatal közigazgatási eljárások folyamatába építésével csökkennek a döntéshozatali folyamat során a beavatkozási lehetőségek, hosszabb távon hozzájárulva a közigazgatás átláthatóságának erősítéséhez.
Az automatikus döntéshozatal megvalósításának célja egy olyan integrált szolgáltatás kialakítása, amelynek segítségével az ügy indítása és lezárása közötti ügyintézési lépések emberi beavatkozás nélkül történhetnek meg. Az AKD szolgáltatás hatókörébe az ügyféli front folyamatok direkt módon nem tartoznak bele, helyette a back office ügyintézés elektronizálása, automatizálása terén kíván hiánypótló szolgáltatásokat nyújtani.
A Kopint-Datorg Kft. feladatai a projekt során:
A folyamatok minél nagyobb arányú gépi automatizálásával a projekt központi elemeként egy olyan szolgáltatás jön létre, amely az ügytípus beazonosítását követően automatikusan képes döntést hozni a szükséges információk rendelkezésre állása esetén.
A projektben az alábbi feladatok kerülnek teljesítésre:
- Az AKD informatikai szolgáltatás megtervezése és prototípus kifejlesztése, az AKD szolgáltatás, mint futtatható SZEÜSZ megvalósítása.
- Az AKD szolgáltatással összhangban a döntéshozatali folyamat automatizálásának vizsgálata, igazgatási módszertan kialakítása.
- Pilot lefolytatása összesen 10 db olyan ügytípus keretében, amelyek esetében a szükséges részletes jogi, igazgatási, technikai és integrációs szempontú elemzések elvégzését követően indokolt lehet a jelenlegi papír alapú vagy részben elektronizált folyamatok teljes körű automatizálása.
- A szolgáltatás kiterjesztésének előkészítése: a szolgáltatás közigazgatásra való további kiterjesztése modelljének kidolgozása, a szolgáltatás bevezetési koncepció kialakítása, szükséges jogszabály módosítások előkészítése, képzések kialakítása és lebonyolítása.
A projekt státusza:
a támogatási szerződés 2021. augusztus 17. napján hatályba lépett, a projekt megvalósítása folyamatban van.
A projekt megvalósításának kezdete: 2021. 01. 01.
A projekt megvalósításának befejezése: 2023. 09. 30.
Szerződött támogatás összege: 977 551 299 Ft
Támogatás mértéke: 100 %
Kapcsolódó dokumentumok:
Automatikus Közigazgatási Döntéshozatali (AKD) rendszer SZEÜSZ kialakítása
AVSZ - Adatváltozás-kezelési szolgáltatás bevezetése - KÖFOP-1.0.0-VEKOP-15-2021-00061
Kedvezményezett neve, a projektkonzorcium vezetője:
Miniszterelnökség
A konzorciumban résztvevő további kedvezményezettek, partnerek:
NISZ Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zártkörűen Működő Részvénytársaság
Kopint-Datorg Informatikai és Vagyonkezelő Korlátolt felelősségű társaság
IdomSoft Informatikai Zártkörűen Működő Részvénytársaság
Kormányzati Informatikai Fejlesztési Ügynökség
A projekt célja:
A projekt célja, hogy a természetes személyek állami nyilvántartásokban tárolt név, cím és okmányazonosító adatainak változása esetén értesítést kapjanak azon szolgáltatók (közművek, telekommunikációs, biztosítási és pénzügyi szolgáltatók), amelyek az érintett természetes személlyel szerződéses jogviszonyban állnak és csatlakoztak az AVSZ szolgáltatáshoz.
A Kopint-Datorg Kft. feladatai a projekt során:
Termékminőségbiztosítás, a fejlesztési dokumentumok véleményezése, modulok ellenőrzése.
A projekt státusza:
A projekt megvalósítása folyamatban van.
A projekt megvalósításának kezdete: 2021. 01. 01.
A projekt fizikai befejezése: 2023. 07. 31.
Záró elszámolás benyújtásának határideje: 2023. 10. 30.
Szerződött támogatás összege: 1 445 000 000 Ft
Támogatás mértéke: 100 %
Kapcsolódó dokumentumok:
AVSZ – Adatváltozás-kezelési szolgáltatás bevezetése
Sajtóközlemények:
Az e-bejelentővel gyorsabb és egyszerűbb az adatváltozásokkal kapcsolatos ügyintézés és a közművek átírása
2022 januárjától gyorsabb és egyszerűbb lesz az adatváltozásokkal kapcsolatos ügyintézés és a közművek átírása
Kormányzati hitelesítés szolgáltatás (Gov CA) kiterjesztése - KÖFOP-1.0.0-VEKOP-15-2015-00004
Kedvezményezett neve, a projektkonzorcium vezetője:
NISZ Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zártkörűen Működő Részvénytársaság
A konzorciumban résztvevő további kedvezményezettek, partnerek:
Kormányzati Informatikai Fejlesztési Ügynökség
IdomSoft Informatikai Zártkörűen Működő Részvénytársaság
Kopint-Datorg Informatikai és Vagyonkezelő Korlátolt felelősségű társaság
A projekt célja:
A 1004/2016. (I. 18.) Korm. határozat alapján, az államigazgatáson belül is elterjedjenek a helyhez nem kötött, elektronikus ügyintézést támogató digitális technológiák. A magas szintű és korszerű (lakossági, államigazgatási és vállalkozások által használt) elektronikus ügyintézési megoldások bevezetésének alappillérei egyrészt a résztvevők biztonságos azonosítása, másrészt a hiteles elektronikus jognyilatkozat-készítési lehetőség biztosítása az ügyintézésben résztvevők számára. A projekt keretében elvégzendő fejlesztések átfogó célja ennek megfelelően a biztonságos elektronikus azonosítási és hitelesítési szolgáltatások fejlesztése és kiterjesztése az elektronikus ügyintézési szolgáltatások elterjesztése érdekében.
A Kopint-Datorg Kft. feladatai a projekt során:
Az elektronikus aláírást biztosító vastag kliens alkalmazás (a Kormányzati Elektronikus Aláíró és Aláírás-Ellenőrzési Szoftver – KEAASZ, illetve ennek a kormányzati felhasználók számára módosított változata – eKÁT) továbbfejlesztése a szerepkörös aláírás folyamat megvalósításával összefüggésben, a következő folyamatlépések fejlesztésével:
- szerepkörös aláírás folyamat indítása,
- eSZIG eID / 4T AC azonosítás ,
- szerepkör kiválasztása,
- aláírási folyamat indítása,
- attribútum tanúsítvány kérés beküldése,
- aláírás létrehozása.
A projekt megvalósításának befejezése: 2023. 06. 30.
Szerződött támogatás összege: 3 718 435 532 Ft
Támogatás mértéke: 100 %
Kapcsolódó dokumentumok:
Migrációval összefüggő tömeges intézkedés kezelő és Koordinációs rendszer
Kedvezményezett neve, a projektkonzorcium vezetője:
Országos Rendőr-főkapitányság
A konzorciumban résztvevő további kedvezményezettek, partnerek:
NISZ Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zártkörűen Működő Részvénytársaság
IdomSoft Informatikai Zártkörűen Működő Részvénytársaság
Kopint-Datorg Informatikai és Vagyonkezelő Korlátolt felelősségű társaság
A projekt célja:
A projekt célja, hogy az orosz-ukrán konfliktus kezelését informatikai megoldással szükséges támogatni, mivel a kialakult helyzettel együtt jár a speciális határátkelési és illegális migrációs események számának a növekedése. A Tömeges Regisztrációs és Koordinációs Szoftverrendszer (NOVA2REGISTER) célja megoldást nyújtani a tömeges Magyarország területére történő belepésre. A rendszer támogatja a személyek regisztrációját, gyűjtőpontokon történő elhelyezését, valamint onnan ideiglenes szállásokra történő elszállítását, a regisztrálandó személyekkel kapcsolatos legfontosabb tevékenységek felvitelét annak érdekében, hogy az illetékes hatóságok részéről a lehető legnagyobb mértékben humánus és rendezett módon történhessen meg. A rendszer biometrikus nyilvántartást is tartalmaz.
A Kopint-Datorg Kft. feladatai a projekt során:
Termékminőségbiztosítás
A projekt státusza:
A projekt megvalósítása folyamatban van.
A projekt megvalósításának kezdete: 2022. 02. 24.
A projekt tervezett befejezési dátuma: 2023. 12. 31.
A projekt teljes költségvetése: 919 711 847 Ft
A támogatás mértéke: 100% (A Menekültügyi, Migrációs és Integrációs Alapból nyújtott uniós támogatás 75%, Belügyminisztérium által hazai társfinanszírozás 25%.)
Kapcsolódó dokumentumok:
Migrációval összefüggő tömeges intézkedés kezelő és Koordinációs rendszer